نارضایتی جانبازان از پروسه‌ اداری خسته‌کننده «بیمه دی»

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، پس از آن که بیمه ایران به دلیل مطالبات ۱۵۰۰ میلیاردی‌ خود از ادامه همکاری با بنیاد شهید خودداری کرد، بنیاد، بیمه دی را که یکی از نهاد های زیر مجموعه خودش به شمار می‌رود مأمور انجام این موضوع کرد.

جانبازانی که سر و کارشان به بیمه دی افتاده با مشکلاتی از جمله نارضایتی از پروسه های خسته‌کننده اداری مواجه شده‌اند.

در میان تعدادی از جانبازان که در این خصوص ناراضی بودند حق شناس در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: من جانباز ۴۵ درصد شیمایی هستم. الان مجبورم برای گرفتن یک اسپری تا خیابان شهید بهشتی بروم که تایید شود این اسپری اصلا به بنده تعلق می‌گیرد یا نه؟ در صورتی که وقتی به بیمه ایران می‌رفتیم همانجا در یک کامپیوتر استعلام می‌شد و وسیله درخواستی به ما تحویل می‌شد. الان هر بار باید چند برابر هزینه یک اسپری کرایه ماشین بدهیم تا نهایت این وسیله تایید شده و به دستمان برسد. 

وی در خصوص بدهی بیمه ایران به جانبازان هم گفت: در این اوضاع مالی مثلا وقتی جانبازی به بیمه ایران می‌رود تا هزینه هایی که قبلا تحت پوشش این بیمه کرده دریافت کند بیمه ایران می‌گوید چون بنیاد شهید به ما بدهکار است بنایراین ما هم فعلا پول شما را نمی‌دهیم. الان من  از بیمه ایران شعبه شیراز طلبکارم، وقتی پیگیری می‌کنم این جواب را به من می‌دهند.

یکی دیگر از جانبازان می‌گوید: برای گرفتن سمعک و پروتز در حالی که همه مدارکم کامل بود کارمند بیمه دی گفت باید بروی و ضمانت نامه این وسیله را هم بیاوری. چرا برای گرفتن داروهای مورد نیازمان اینقدر باید برویم و بیاییم؟

همچنین برای تهیه هر وسیله ابتدا باید هزینه اش را خودمان بپردازیم بعد بیمه دی با پروسه های خاص اداری‌اش آن را بدهد. در صورتی که بیمه ایران یک برگه حواله می‌داد و ما با مراجعه به مراکز طرف قرار دادش کارمان انجام می‌شد مگر داروهایی که داروخانه‌های طرف قرار داد نداشتند و ما مجبور بودیم به داروخانه دیگری مراجعه کنیم.

جانباز ۴۵، اختری یکی دیگر از شاکیانِ این رویه گفت: زمانی که تحت پوشش بیمه ایران بودیم با مراجعه به شعب از ما می‌پرسیدند که در کدام بانک حساب دارید و هر بانکی بود مشکلی نداشتیم اما بیمه دی از آغاز به کارش جانبازان را مجبور کرد که در بانک دی حساب باز کنند. جدای وقت و هزینه ای که از جانبازان صرف شد ممکن است با عوض شدن بیمه بگویند مجدد در بانک دیگری حساب باز کنید که بهتر است یک تصمیم منظم تری اتخاذ شود.

خبرگزاری فارس همچنان در پی رفع این قبیل مشکلات خواهد بود و در رزوهای آتی با مسئولان بنیاد شهید نیز در این خصوص گفت‌وگو خواهد کرد.

جانبازانی که در این زمینه مشکلی دارند می‌توانند نظرات خود را در ذیل همین خبر بگذارند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *